Monday, January 2, 2012

Aiman sekolah di kelantan.

Sahabat Blog.

Hari ini aku register Aiman di Maahad Pengajian Islam(MPI).
Tingkatan 1 Mukmin. Seramai 190 orang pelajar yang terpilih dari 400 lebih pemohon. syukur Aiman dapat. kwan aiman pun dapat, tapi x jadi datang. dah register kat sekolah abim. lagipun surat panggilan tak sampai. kami datang pun berpandukan pada telefon saja. kami call dan memang dapat. jadi hari ini register juga dan memang nama muhamad khaleed aiman ada tercatat dalam buku cenderamata.

Belajar sekolah arab di negeri asal kami. di negeri serambi mekah. di negeri tok guru. walaupun kami berat hati nak berpisah dengan anak, tapi demi masa depannya kami tahan semua itu. biarkan aiman belajar jauh dari kami. harapan kami, pendidikan sekolah arab dapat membentuk sahsiah diri yang baik, seperti mana yang diinginkan oleh ajaran islam. menjadi benteng kukuh dihari muka.
dia pun nak duduk. asalkan dapat balik sebulan sekali. sesekali boleh melawatnya.

hari ini, terus dapat buku dan kelas. esok mula sekolah. mulalah kehidupan sekolah menengahnya dan persekolahan arab. subjeknya boleh tahan banyaknya. aku sentiasa doakan kejayaannya. kejayaan besar dari aiman. beri impak pada dunia.

malam ni, bermulah kehidupan di asrama. kami dah melawat asramanya. ok. tak teruk sangat. kami perlu beli almari buat aiman. almari sedikit teruk. maklumlah pelajar. bila dah habis spm, mulalah buat hal sikit. banyak juga almari yang kurang bagus. beli baru pun tak tahan lama. kalau nak tunggu pihak sekolah beli baru, lebih elok kami beli sendiri.

lepas register asrama tadi. gi cari barang kat tesco. macam-macam beli. tapi cadar warna yang sekolah nak tak ada. esok kena beli lagi. belilah juga bekalan biskut. kot2 lapar malam, bolehlah buat lapik perut. kami tahu, aiman suka makan malam. awal2 tak suka makan. makanan pun tak tahu macamana lagi. harap2 tak ada masalah. boleh makan dengan ok.

aiman duduk sebilik 4 orang.
anak warden situ, orang rantau panjang dan orang kedah.
nama mereka aku belum tahu. tak ingat nak tanya tadi. nak cepat. nampak geng dia tu ok.
taklah risau sangat kami.

esok sekali lagi kami akan ke asrama lagi sebelum balik KL.

No comments:

Post a Comment